Gevallen

7 februari 2018 - Pai, Thailand

Na het dagelijkse mediteren, stretchen en workout daalden we weer af naar het dorp om ontbijt te halen en opnieuw een scooter te huren. Voor vandaag stond er een langere tocht op de planning, naar de lod cave. Anderhalf uur rijden richting het noorden, door de bergen heen.
Heerlijk om weer op de scooter te zitten! Deze keer was het uitzicht nóg mooier en gingen we zo hoog de bergen in dat onze oren telkens plopten. We hebben honderden bochten gemaakt voor we van de hoofdweg af moesten door een dorpje heen reden. Aan het eind van het dorpje moesten we een stijle helling af, met onderaan een hobbelig stukje weg. Flink op de rem dus maar toch ging het mis.. Mijn telefoon, die in het vakje onder m'n stuur zat (had de lieflijke stem van Google Maps nodig om de weg te kunnen vinden) stuiterde van zijn plek naar de grond toen ik over de hobbels reed. In shock en bezorgdheid om mijn dierbare bezit keek ik hem achterna en drukte toen waarschijnlijk op mijn rechterrem, of iets anders geks. Hierdoor ging ik onderuit en meren, die achter mij reed volgde de kettingreactie en draaide toen ook door de lucht van haar scooter. Ik weet nog dat ik achterom keek en het alleen maar heel grappig vond dat en hoe meren viel. Achteraf konden we beiden erg lachen om het incident, wat alleen maar goed is volgens mij.
We hadden gelukkig niks ernstigs opgelopen, alleen waren er wel wat stukken huid weg op onze knieën en elleboog. Gelukkig was er vlakbij en rivier zodat we gelijk het vuil er uit konden spoelen (auw).
Na een tijdje het laatste stuk doorgereden naar de cave, waar iemand gelukkig allerlei ontsmettingsmiddelen voor ons had.
In de grot werden we rondgeleid door een schattig thais vrouwtje dat ons met een gaslantaarn de enorme, indrukwekkende en donkere grot liet zien. "Looks like monkey hahah" "Looks like crocodile haha" "Looks like boob hahahahah" waren de voornaamste dingen die ze ons vertelden.
Overal waren prachtige stalagmieten en -tieten  die glinsterden van de mineralen. Om het laatste gedeelte van de grot te zien werden we op een smalle bamboeboot over het water vervoerd. Het was magisch om over de rivier in de grot te varen, in het donker tot we aan de andere kant bij de uitgang kwamen. Onder ons zwommen honderden enorme vissen en van boven hoorde je duizenden vleermuizen krioelen in de holten van het plafond.
Toen we uit de cave kwamen hebben we daar nog een broodje gegeten en bleek het ineens veel later dan we dachten.. De ze ging bijna onder, het begon al koud te worden en aangezien we geen warme kleren bij ons hadden gingen we maar snel weer op pad.
Het uitzicht met de ondergaande zon in de bergen was geweldig maar daarna werd het ook steenkoud, vooral met de wind van de scooter.. toen we eenmaal aan de andere kant van de berg waren werd het nog minder aangenaam, alsof je onder een koude douche stapte. Toen was de rit naar huis ineens wel heel lang..  😅
Eindelijk aangekomen, koud en met pijn aan onze wonden, hadden we gek genoeg heel veel energie en zijn we met Daniël naar de walking street in het dorp gegaan. We zijn even gaan zitteb bij twee barretjes met erg lekkere live muziek. Daarna hebben we nog even chill gedanst bij een andere bar met super vette muuschilderingen.
Na een discussie over bamboebruggen zijn we met z'n drieën bij het hostel nog een gitaar gaan spelen. Het had zo'n goede vibe dat we tot 3-4 uur 's nachts zijn doorgegaan.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl