Tempels en hitte

15 januari 2018 - Ayutthaya, Thailand

We konden vanochtend maar wat moeilijk opstarten, dus gingen iets later van 'huis' dan we de meeste andere dagen deden. Daardoor was het bij de tempels en ruïnes al wat drukker en was het vooral ook heter. Bijna de hele dag volop zon en ik ben dan ook wel een beetje verbrand.. gelukkig hebben we wel hele vette dingen gezien! Grote sites vol ruïnes van wat ooit indrukwekkende gebouwen en heilige beelden waren. (Nu nog steeds trouwens, alleen hier en daar een beetje afgebrokkeld en ingestort). Ook leuk is dat er op en rondom de ruïnes mooie natuur is, wat de plekken een nog serener en heiliger sfeer geeft. Één van de vetste dingen die we gezien hebben was het hoofd van een buddhabeeld, dat verstrengeld lag in de wortels van een boom. Ook kwamen er op een gegeven moment zomaar drie olifanten langsgewandeld, gewoon naast ons op de stoep! Heel gek om die machtige beesten zo dicht naast je te hebben. Wel jammer dat ze bereden werden, en dus waarschijnlijk niet heel fijn behandeld zijn..
Verder hebben we nog wat over marktjes gestruind voor eten en wat gechilled op het balkon van het hostel. Al met al weer een fijne dag! 😊