Intense tempels

12 januari 2018 - Bangkok, Thailand

Vanochtend stonden we weer vroeg op om alsnog de oude stad te bezoeken. Met een bootje hebben we een heel stuk over de rivier gevaren en zijn toen eerst naar wat phra kaew en the royal place geweest. Er stonden enorm veel tempels die allemaal versierd waren met miljoenen kleine mozaiekjes, beeldjes en andere versieringen. Erg overweldigend, indrukwekkend en ontzettend mooi. Binnen in een van de tempels zat the emerald buddha, boven op een hoge troon met weer enorm veel versieringen en beeldjes onder en om zich heen, allemaal goud.
Hierna hebben we een tijdje in de royal garden gezeten, een vet mooi parkje dat bewoont werd door een aantal gekke dieren. We hebben daar lekker uitgerust, rondgecircust en ook even gemediteerd. Eenmaal op krachten gekomen gingen we door naar het volgende heiligdom, wat pho. Hier waren een heleboel mooie tempelwerken en stukjes groen met beelden van gekke dieren en mensen in aparte houdingen te zien. Een van de tempels was het huis van de liggende buddha, een ongelofelijk groot beeld wederom met een helemaal gouden kleur.
Inmiddels waren we best wel moe maar we hebben toen toch nog een heel stuk gewandeld naar de golden mountain, waar we een lange trap omhoog konden en bovenop een uitzicht over heel Bangkok hadden. Onderweg omhoog hingen overal grote bellen en gongen die je kon laten klingelen waardoor er op en rondom de berg een constant muziekspel was.
Toen zijn we met onze laatste krachten door de hitte weer teruggewandeld naar de pier en gingen we naar het hostel.
Gedurende de dag zijn we supervaak aangesproken door tuktuk bestuurders ed die ons maar al te graag iets wouden aansmeren. Het is echt even wennen hoe je daarmee om moet gaan, omdat ze in eerste instantie erg vriendelijk en behulpzaam lijken. Ook dachten veel mensen dat we een tweeling waren, misschien lijken we dan toch wel op elkaar. 🤔😁
In de avond hebben we op een erg leuk plekje gegeten, een klein soort van restaurantje/straatstalletje waar de hele familie zowat aan het werk was. De twee kleinste kindertjes zaten er ook gezellig bij en het voelde haast alsof je bij iemand thuis aan het eten was. Ook supergoedkoop, ongeveer €1.50 pp voor avondeten! Dat gaan we dus zeker vaker doen 😊