Niet slapen en Gezellig koken

18 januari 2018 - Sukhothai, Thailand

We hadden vandaag geen wekker gezet, zodat we een keertje wat konden uitslapen maar daar is niks van terechtgekomen.. We hebben allebei zo'n 2 a 3 uur geslapen en lagen het geposte gedeelte van de nacht te rillen van de kou.. de airco stond super hard aan en wij sliepen er vlak naast.. We wisten niet hoe die uit moest en wouden bovendien niemand in onze kamer (waar nog 10 anderen slapen) wakker maken. Rond een uur of 5 kwamen we er van elkaar achter dat we hetzelfde doormaakten en zijn toen samen buiten de kamer gaan zitten. Daar was het, ondanks dat het nog nacht Was, al warmer dan binnen. We gingen douchen om het warm te krijgen maar helaas zijn de douches hier alleen koud/lauw, dus hielp dat niet echt.. wel hebben we lekker genoten van de zonsopkomst op het dakterras, gitaartje erbij.
We kwamen er ook achter dat er een Nederlandse jongen, Yo, in het hostel werkt. Nou Ja, hij is in Nederland geboren met een Franse vader en Thaise moeder, lekker internationaal dus. Superaardige gast😁. In de loop van de dag zijn we naar oud sukhothai gegaan, waar een historisch park vol ruïnes is. De tempels zijn hier wat beter bewaard gebleven dan in Ayutthaya, en de eerste waar we gingen kijken was ook erg indrukwekkend. Daarna werd het weer allemaal een beetje hetzelfde, wat we de afgelopen dagen al veel hebben gezien. Bovendien was het ontzettend warm en waren we vet moe. We zijn dus niet heel lang gebleven en zijn terug bij ons hostel een beetje los gegaan in de 7 eleven, waar we een boel (ongezond) eten kochten om ons beter te laten voelen. Zoals te verwachten viel hielp dat niet echt.. 😅
Gelukkig werd de dag veel beter gemaakt toen we een spelletje deden en wat vrolijker werden. We ontmoetten een Nederlands meisje, Anniek, waarmee we afspraken om in de avond wat te koken. Toen we naar de markt gingen kwam een Zweeds meisje, Fenny, ook mee en met zn vieren hebben we heel lekker gekookt. Uiteindelijk zaten we met 7 mensen aan tafel, omdat we erg veel groenten hadden gekocht en steeds mensen tegenkwamen die wel mee wouden eten. Uiteindelijk was het enorm gezellig en hebben we heel veel leuke mensen ontmoet. Na het toetje zijn we nog even met zn allen en een biertje op het dakterras gaan zitten en zijn daarna lekker gaan slapen, met de airco uit dit keer 😅. Uiteindelijk toch nog een zeer geslaagde dag 😁