Treinen, fietsen en lopen over de snelweg?

14 januari 2018 - Ayutthaya, Thailand

Dus, klaar met Bangkok, op naar de volgende bestemming: Ayutthaya. De oude hoofdstad van Thailand tot deze in de 18e eeuw werd overgenomen door de Burmesen. Het kleine stadje staat vol met ruïnes van oude tempels, overal verspreid.
We reisden ernaartoe met de trein, die vergeleken met de Nederlandse treinen erg ouderwets en krakkemikkig was. Wel heel gezellig, met alleen maar 4-zits plaatsen en ramen die helemaal opengeschoven konden worden. Zo kon het ook lekker doorluchten en was de 2 uur durende reis eigenlijk heel chill. Van het treinstation naar ons hostel was nog 45 minuten lopen, door de brandende zon met onze dikke backpacks. Gelukkig viel het best mee en ging de tijd erg snel voorbij. De eerste helft van de wandeling moesten we over/langs een grote autoweg lopen, een soort ringweg of snelweg waar ook brommers reden. Het voelde een beetje gek maarja dat is Thailand he 🤷‍♀️. Toen we bij ons hostel waren aangekomen bleek dat er geen plek meer was (we hadden ook niet gereserveerd dus dat was misschien een beetje dom) en hebben we een andere opgezocht, het Allsum hostel. Maar 15 minuutjes lopen en gelukkig is deze ook heel leuk.
We hebben een fiets gehuurd en zijn bij een van de ruïnes gaan kijken. In het begin was fietsen door fit veekeer best spannend, ook omdat we steeds vergaten dat we links moesten fietsen 😅. Na de ruïne bewonderd te hebben zijn we ertegenover wat gaan eten, met uitzicht op de tempel bij ondergaande zon.
Toen we terugkwamen bij het hostel hebben we als afsluiting van de dag nog even gitaar gespeeld op het balkon. Er staat hier een gitaar, dus konden we lekker samen spelen ✌