Aapjes!

16 januari 2018 - Ayutthaya, Thailand

Met de trein konden we vanaf Ayutthaya in ongeveer een uurtje reizen naar Lop buri, een klein stadje waar ook veel ruïnes staan. Een van die ruïnes staat ook wel bekend als 'monkey temple'. De naam is zeker toepasselijk, want rondom deze tempel wonen honderden kleine aapjes.
De heenreis gingen we toevallig met een 'special express' trein, omdat dat de eerste beschikbare trein was. Zo heel speciaal was deze trein niet (iets sneller, wat comfortabeler stoelen en je krijgt een gek zoet broodje aan boord), maar hiervoor betaal je dan wel precies 17 keer zo veel als voor de normale trein, die we op de terugweg namen..
Gelukkig waren de aapjes het geld zeker waard :). Super schattig en leuk hoe ze met je komen spelen en helemaal over je heen kruipen en springen 😂. Echt van genoten 🐵.
Verder hebben we nog even rondgelopen on het stadje en zijn we weer terug naar Ayutthaya gegaan.
In de avond zijn we vlakbij ons hostel gaan eten. We werden meteen toen we 'binnen' kwamen begroet door een schattig meisje van een jaar of 9 dat ons de kaart overhandigde. Het is hier telkens heel normaal dat kinderen werken. Best gek, maar ook wel weer heel logisch eigenlijk.
Helaas kreeg ik een bord vol vis toen ik dacht dat ik het enige vegetarische gerecht had besteld, maarja..
Vandaag waren er ook weer een hele boel mensen die een foto van ons wouden maken of met ons op de foto wouden 😂😂. Vraag me toch af waarom ze ons nou zó bijzonder vinden, want heel veel verschillen we toch niet?