Circus hostel

31 januari 2018 - Pai, Thailand

Hetzelfde heerlijke ochtendritueel van gisteren herhaald, naar het centrum geweest voor een ontbijtje en daarna bij het circus hostel om de hoek langs geweest. Voor 100 Baht (ongeveer 2.50) konden we daar als gasten chillen en gebruik maken van hun infinity pool, met prachtig uitzicht over de bergen. Ondanks dat er wel een paar gasten bezig waren met draaistok, flowerstick en pois was het iets minder circusachtig dan we gehoopt hadden en hing er meer een beetje een partysfeer. Toch was het heel chill om er een beetje rond te hangen en te acrobatieken. Ook waren de muren van het hoofdgebouw en de wc ed heel vet beschilderd, waar we wel van konden genieten.
'S avonds zijn we weer naar de nachtmarkt geweest en hebben we daar bij veel verschillende kraampjes een lekker avondmaal bij elkaar gesprokkeld. Op de terugweg naar ons hostel zag de maan er ontzettend vet uit en konden we genieten van een enorm heldere sterrenhemel. Later werd de maan ook nog eens rood en daarna verduisterd. Tijdens een avondwandeling zijn we nog verder de berg opgelopen zodat we bijna geen licht meer om ons heen hadden en de hemel nog wonderlijker werd. Ik heb voor het eerst in mn leven het sterrenbeeld orion gezien, dat zo duidelijk aan de hemel stond dat ik het herkende zonder te weten hoe hij eruit zag (ik wist alleen dat zn riem uit 3 puntjes bestond).
Om de avond af te sluiten zijn we nog weer terug geweest naar het circus hostel waar Daniel, een vriend van ons uit Chiang mai, ook verblijft. Samen hebben we erg interessante gesprekken gevoerd en heerlijk zitten jammen met de gitaar bij het kampvuur. Het was zo gezellig dat het voor ons doen hier nog best laat is geworden, en we uiteindelijk pas na 1 uur in bed lagen..