Reisdag

20 januari 2018 - Phitsanulok, Thailand

We namen afscheid van ons gezellige hostel in Sukhothai en namen de bus terug naar Phitsanulok. Vanaf daar stapten we op de trein naar Chiang mai. Helaas moesten we weer een special express trein nemen, omdat we anders heel lang moesten wachten en pas om 4 uur snachts in Chiang mai zouden aankomen (wat inchecken nogal moeilijk zou maken..)
Tijdens de 6 uur durende treinrit hadden meren en ik allebei bijna constant kippenvel, omdat ze de airco weer eens een tandje te hoog hadden staan 😅.
Rond 11 uur kwam de trein aan op het station, vanwaar we met wat anderen een typische Chiang maise taxi namen; een autootje dat me deed denken aan een kleine soort brandweerwagen. Toen we net aan het rijden waren vond voor onze ogen een vrij heftig motorongeluk plaats, waar wij en de andere inzittenden nogal van schrokken. Ik weet niet hoe het afgelopen is, maar het slachtoffer leek nog wel te leven gelukkig..
Aangekomen bij het hostel dat we online hadden uitgezocht (Thailandwow2) bleken ze vol te zitten voor die nacht.. we hebben toen wel maar meteen voor de komende week geboekt en zijn op zoek gegaan naar een ander bed m die nacht in te slapen. Helaas was dat nog niet zo makkelijk. Niet dat er niet genoeg hostels waren, om de 10 meter stond er zo'n beetje een, maar die zaten ook allemaal vol. Uiteindelijk vonden we een schattig hosteltje die nog genoeg plek had en zijn we lekker gaan pitten