Klaar met mediteren

10 februari 2018 - Mae Hong Son, Thailand

Doordat ik niet echt lekker kon liggen met mn wonden op die matjes werd ik rond middernacht wakker en kon daarna niet meer slapen. Daarna was ik zo moe dat ik een bijna niet bestaande concentratie had tijdens de eerste meditaties. Tijdens de zittende meditatie deed ik zelf voor het einde mn ogen open om op de klok te kijken. Ik moest mezelf er echt soorhen sleuren en voelde ook wel aan dat het niet beter zou worden. Heb dus maar besloten snel mn spullen te pakken en de laatste taxi terug te nemen, ipv nog 2 meditaties te doorstaan en morgenvroeg te vertrekken.
Bij de taxihalte stond ik met twee vrouwen, ylka en Annie, te wachten. De taxi waar we op wachtten zat vol, en er zou in principe geen nieuwe komen. Toen we informeerden bij de weinige Thaise mensen in de omgeving kregen we verschillende antwoorden over of en wanneer er nog een taxi zou komen en na 3 uur gewacht te hebben bleek de taxi een verloren zaak. Toen zijn we dus maar auto's gaan seinen in de hoop dat iemand ons mee wou laten liften. Er kwamen niet veel auto's lang maar het duurde niet lang voordat we raak hadden. Een superlieve Thaise man die zo ongeveer 5 woorden Engels kon maar toch uit alle macht een gesprek met onsprobeerde te voeren. Uiteindelijk was het in de auto vet gezellig en was het dus toch nog een leuk avontuur.
In Pai aangekomen kon ik nog net de laatste bus naar Chiang mai pakken waar ik meren verraste toen ik ineens onverwacht in de deuropening van haar kamer stond.
Het hostel waar zij in zat was vol, dus heb ik een kamer op een andere plek geboekt.