Olifanten en lekker jammen

23 januari 2018 - Chiang Mai, Thailand

Om half 12 werden we opgehaald door een een busje die ons en nog wat anderen een heel stuk naar de bergen reed. Daar reden we via allemaal kronkelweggetjes omhoog een klein dorpje binnen, waar we volgeladen met bananen op pad gingen. We moesten over de rivier heen op een smal en wankel bruggetje van bamboe en liepen daarna een heuvel op, het olifantencamp binnen. Daar kregen we eerst speciale shirts aan, zodat de olifanten wisten dat we vriendelijk waren. Toen kregen we een aantal dingen uitgelegd van de hoofdbegeleider, een heel vrolijke en energieke jongen die voortdurend grapjes aan het maken was. Het olifantencamp redde olifanten uit slechte omstandigheden en de indeling ervan was gemaakt naar het natuurlijke ritme van de olifanten.
Het voeren van de olifanten stond als eerste op de planning. Iedereen pakte een tros banaantjes en begon vrienden te maken met de beesten. Je kon ze het banaantje aangeven in hun slurf of 'bonbon' zeggen, waardoor de slurf omhoog ging en je het eten recht in hun mond kon stoppen. Één van de olifanten was zwanger, en toen meren en ik onze handen op de enorme buik legden konden we de baby af en toe voelen bewegen.
Na het voeren van bananen en bamboe en het aaien en knuffelen met de reuzen gingen we een 'medicijn' voor ze maken. Dit kregen de olifanten elke dag en bestond uit een aantal dingen die goed voor hun darmen en tanden zijn.
Inmiddels waren we allemaal wel toe aan wat verkoeling, en was het tijd voor een modderbad 😁. Het was reuzegezellig met deze enorme beesten en de vrolijke begeleiders. Moddergevechten, water splashen en de olifanten lekker insmeren met de modder.
Toen we allemaal lekker vies waren daalden we de heuvel nog verder af naar de rivier om daar verder te spelen. Er waren wat kleine watervalletjes waar je vanaf kon glijden en de stroming was op sommige plekken erg sterk maar gelukkig waren er genoeg grote olifanten waar je half op kon klimmen en wat houdvast had. Één van de begeleiders kon echt geweldig leuk met de beesten in het water spelen, hij leek net een soort van tarzan maar dan met olifanten: slingerend aan hun slagtanden en balancerend over de zijkant van hun poten. De olifanten vonden het ook helemaal geweldig 😁.
Na het badderen gingen we nog even met zn allen wat eten en was de pret helaas alweer bijna voorbij.. Na afscheid genomen te hebben stapten we de busjes weer in en reden we terug naar de stad. Meren en ik zaten achterin, waardoor we lekker met bungelende beentjes uit de achterbak konden genieten van het uitzicht. 👐
Toen we aankwamen in het hostel zijn we de hele avond gitaar gaan spelen met Daniel, een Nederlandse jongen uit ons hostel. Hij had ook een gitaar bij zich en kon supergoed spelen. Heel lekker gejammed! We zaten in de 'living room' van het hostel, waar wat jongens uit Noorwegen en IJsland ook zaten te chillen. Één van de IJslandse jongens kon heerlijk Freestyle rappen in het ijslands op onze gitaarmuziek. We hadden geen idee wat hij aan het zeggen was, maar het klonk in ieder geval goed 😁. Daniel heeft me ook nog wat dingen uitgelegd over hoe bepaalde accoorden opgebouwd zijn en de theorie erachter, erg interessant om eindelijk te weten.